RODO
KLAUZULA INFORMACYJNA
(art. 13 RODO — dane osobowe pozyskane od osoby, której dane dotyczą)
Społeczna Inicjatywa Mieszkaniowa KZN Kujawy i Pomorze sp. z o.o. w organizacji
Stan prawny i data ostatniej aktualizacji na dzień: 2 lipca 2024 r.
Zgodnie z art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwanego również ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych lub RODO) informuje się, iż:
1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Społeczna Inicjatywa Mieszkaniowa KZN Kujawy i Pomorze sp. z o.o. w organizacji, którą reprezentuje Prezes Zarządu.
Dane teleadresowe: ul. Niskie Brodno 19, 87-300 Brodnica, tel. 500 352 100, adres e-mail: biuro@simkip.pl.
2) Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, którego funkcję pełni Pani Monika Ratkowska, z którym można kontaktować się poprzez pocztę elektroniczną pod adresem e-mail: iod@simkip.pl oraz korespondencyjnie na adres Administratora.
3) Administrator gromadzi i przetwarza dane osobowe na podstawie przepisów prawa, w szczególności kodeksu spółek handlowych, aktów prawnych odnoszących się do budownictwa mieszkaniowego i kodeksu pracy w celu realizacji zadań statutowych lub udzielonych zgód. Dane osobowe przetwarzane będą przez Administratora wyłącznie w przypadku posiadania przez niego podstaw prawnych wynikających z art. 6 RODO.
4) Odbiorcami danych osobowych mogą być wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa lub uprzednio udzielonych zgód np.:
– inni administratorzy danych, którzy otrzymają dane w związku z realizacją własnych celów.
– podmioty, którym dane zostały powierzone tzw. podmioty przetwarzające dane w imieniu Administratora.
– organy publiczne z wyjątkiem organów publicznych, które mogą otrzymywać dane osobowe w ramach konkretnego postępowania zgodnie z prawem Unii lub prawem państwa członkowskiego.
5) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania, w tym również przez okres przewidziany w przepisach dotyczących przechowywania i archiwizacji dokumentacji. Czas przetwarzania danych osobowych zostanie podany przy kontakcie z Panią/Panem.
6) Posiada Pani/Pan prawo do żądania od Administratora:
– dostępu do danych osobowych na podstawie art. 15 RODO,
– sprostowania danych osobowych na podstawie art. 16 RODO,
– usunięcia danych osobowych, o ile występują przesłanki określone w art. 17 RODO,
– ograniczenia przetwarzania danych osobowych, o ile występują przesłanki określone w art. 18 RODO,
– sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych na podstawie art. 21 RODO,
– przenoszenia danych osobowych na podstawie art. 20 RODO.
7) Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, czyli Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy RODO.
8) W przypadku przetwarzania danych osobowych na podstawie wyrażonej przez Panią/Pana zgody posiada Pani/Pan prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano przez cofnięciem zgody.
9) Podanie danych osobowych jest obowiązkowe z uwagi na wymogi ustawowe lub umowne, a w pozostałym zakresie jest dobrowolne. Konsekwencją niepodania danych osobowych może być np. brak możliwości realizacji czynności statutowych lub niezawarcie umowy.
10) Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany oraz nie będą podlegały profilowaniu.
11) Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich.
KLAUZULA INFORMACYJNA
(art. 14 RODO – dane osobowe pozyskane w sposób inny niż od osoby, której dane dotyczą)
Społeczna Inicjatywa Mieszkaniowa KZN Kujawy i Pomorze sp. z o.o. w organizacji
Stan prawny i data ostatniej aktualizacji na dzień: 2 lipca 2024 r.
Zgodnie z art. 14 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwanego również ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych lub RODO) informuje się, iż:
1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Społeczna Inicjatywa Mieszkaniowa KZN Kujawy i Pomorze sp. z o.o. w organizacji, którą reprezentuje Prezes Zarządu.
Dane teleadresowe: ul. Niskie Brodno 19, 87-300 Brodnica, tel. 500 352 100, adres e-mail: biuro@simkip.pl.
2) Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, którego funkcję pełni Pani Monika Ratkowska, z którym można kontaktować się poprzez pocztę elektroniczną pod adresem e-mail: iod@simkip.pl oraz korespondencyjnie na adres Administratora.
3) Administrator gromadzi i przetwarza dane osobowe na podstawie przepisów prawa, w szczególności kodeksu spółek handlowych, aktów prawnych odnoszących się do budownictwa mieszkaniowego i kodeksu pracy w celu realizacji zadań statutowych lub udzielonych zgód. Dane osobowe przetwarzane będą przez Administratora wyłącznie w przypadku posiadania przez niego podstaw prawnych wynikających z art. 6 RODO.
4) Kategorie Pani/Pana danych osobowych to np. imię, nazwisko i stanowisko służbowe (w przypadku wyznaczenia przez kontrahenta zewnętrznego osoby do kontaktu w sprawach służbowych).
5) Odbiorcami danych osobowych mogą być wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa lub uprzednio udzielonych zgód np.:
– inni administratorzy danych, którzy otrzymają dane w związku z realizacją własnych celów.
– podmioty, którym dane zostały powierzone tzw. podmioty przetwarzające dane w imieniu Administratora.
– organy publiczne z wyjątkiem organów publicznych, które mogą otrzymywać dane osobowe w ramach konkretnego postępowania zgodnie z prawem Unii lub prawem państwa członkowskiego.
6) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania, w tym również przez okres przewidziany w przepisach dotyczących przechowywania i archiwizacji dokumentacji. Czas przetwarzania danych osobowych zostanie podany przy kontakcie z Panią/Panem.
7) Posiada Pani/Pan prawo do żądania od Administratora:
– dostępu do danych osobowych na podstawie art. 15 RODO,
– sprostowania danych osobowych na podstawie art. 16 RODO,
– usunięcia danych osobowych, o ile występują przesłanki określone w art. 17 RODO,
– ograniczenia przetwarzania danych osobowych, o ile występują przesłanki określone w art. 18 RODO,
– sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych na podstawie art. 21 RODO,
– przenoszenia danych osobowych na podstawie art. 20 RODO.
8) Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, czyli Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy RODO.
9) W przypadku przetwarzania danych osobowych na podstawie wyrażonej przez Panią/Pana zgody posiada Pani/Pan prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano przez cofnięciem zgody.
10) Podanie danych osobowych jest obowiązkowe z uwagi na wymogi ustawowe lub umowne, a w pozostałym zakresie jest dobrowolne. Konsekwencją niepodania danych osobowych może być np. brak możliwości realizacji czynności statutowych lub niezawarcie umowy.
11) Źródłem Pani/Pana danych osobowych mogą być osoby fizyczne lub podmioty publiczne (np. inny podmiot zewnętrzny w przypadku ww. czynności służbowych). Źródło danych osobowych zostanie podane przy kontakcie z Panią/Panem.
12) Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany oraz nie będą podlegały profilowaniu.
13) Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich.
Załącznik do klauzuli informacyjnej (art. 13 RODO – dane osobowe pozyskane od osoby, której dane dotyczą i art. 14 RODO – dane osobowe pozyskane w sposób inny niż od osoby, której dane dotyczą)
(szczegółowe informacje w sprawie przetwarzania danych osobowych)
Społeczna Inicjatywa Mieszkaniowa KZN Kujawy i Pomorze sp. z o.o. w organizacji
Stan prawny i data ostatniej aktualizacji na dzień: 2 lipca 2024 r.
Kategorie danych osobowych: |
Cel przetwarzania danych osobowych: |
Czas przetwarzania danych osobowych: |
Odbiorcy danych osobowych: |
Pracownicy |
Zatrudnianie oraz bezpieczeństwo i organizacja pracy na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO zgodnie z przepisami kodeksu pracy, które regulują sprawy związane z pracownikami. |
Czas przewidziany przepisami prawa maksymalnie wynoszący 50 lat (np. dowody niezbędne przy ustalaniu podstawy świadczeń emerytalnych lub rentowych) lub do momentu odwołania zgody w przypadku gromadzenia danych osobowych za Pani/Pana zgodą. |
np. 1. podmioty zewnętrzne realizujące: – zadania z zakresu medycyny pracy, – zadania z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy, – zadania z zakresu archiwizacji dokumentacji wewnętrznej, – zadania z zakresu instytucji finansowej zarządzającej i prowadzącej Pracownicze Plany Kapitałowe. |
Członkowie rady nadzorczej |
Obsługa powołanej rady nadzorczej sprawującej stały nadzór nad działalnością spółki we wszystkich dziedzinach jej działalności. |
Czas przewidziany przepisami prawa maksymalnie wynoszący 50 lat (np. dowody niezbędne przy ustalaniu podstawy świadczeń emerytalnych lub rentowych) lub do momentu odwołania zgody w przypadku gromadzenia danych osobowych za Pani/Pana zgodą. |
np. 1. podmioty zewnętrzne realizujące: – zadania z zakresu archiwizacji dokumentacji wewnętrznej, – zadania z zakresu instytucji finansowej zarządzającej i prowadzącej Pracownicze Plany Kapitałowe. |
Kandydaci do pracy |
Przechowywanie dokumentów aplikacyjnych kandydatów do pracy na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa pracy tj. kodeksem pracy, który reguluje sprawy związane z zatrudnieniem. |
Czas do momentu odwołania zgody w przypadku gromadzenia danych osobowych za Pani/Pana zgodą. |
Nie dotyczy. |
Kontrahenci |
Realizacja zawartej umowy lub innych świadczeń na podstawie udzielonej zgody i dla celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów Administratora, w tym w szczególności w celu realizacji umowy, rozpatrywania skarg i wniosków, w celu wystawiania faktur, prowadzenia ksiąg rachunkowych i dokumentacji podatkowej, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w związku z art. 74 ust. 2 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 120 z późn. zm.). W przypadku ewentualnych sporów dane osobowe mogą być również przetwarzane w celu dochodzenia roszczeń bądź obrony praw Administratora na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO. |
Czas przechowywania dokumentacji księgowej i podatkowej w celu dokonywania rozliczeń wynikający z przepisów prawa (np. 5 lat od zakończenia roku, w którym została wystawiona faktura). |
np. 1. podmioty zewnętrzne realizujące: – zadania z zakresu archiwizacji dokumentacji wewnętrznej. |